fredag 25 december 2009

Helikopter till Kebnekaise

År 2000 gjorde jag och Kristina en runtur i Norrland. Här har Kristina tagit en bild på när jag åker helikopter upp till Kebnekaise.
I helikoptern på väg upp till Kebnekaise. (foto Kristina Bäckström)
Jag tror inte det är så kallt som det ser ut. Jag har för mig att vi attackerades av mygg.(foto Kristina Bäckström)
Här sitter jag på den första fjällstationen vid Kebnekaise. (foto Kristina Bäckström)

Nere vid Nikkaloukta igen. Kristina har fotograferat mig vid en Jock, alltså en flod som rinner från fjällen.(foto Kristina Bäckström)
Nästan hemma igen, vi är vid Storforsen nära Boden. Kristinas hemtrakter alltså. Ser ryggen på Kristina här. (foto Klas Petersson)

Hemma i Boden. Min fru Kristina står i keps näst längst till vänster, mellan systersonen Andreas och sin pappa Levi. (foto Klas Petersson)

Inga kommentarer: